توك توك....

التوكتوك تايه...
مش لازم يلقاله طريق...
وحواري المنطقة بتنوح...
انا قاعد جوة التوكتوك بردان...
ومطب...مخليني اتطوح...
انا كنت بافكر لو أروح...
وأفرد رجلي...واسند ضهري..
وأسمع أبويا يزعق حبه...
وأتجاهله....وأسيبه كمان يهري...
وأخلي اختي تعشيني كمان...
وتجيبلي ف مية...وتسقيني...
فكرت كتير قبل ما أروح...
فكرت اني أقطع شراييني...
سلالم بيتنا بتترقص...
شمتانة ف طلوعي بهمة...
انا خايف أكون ماشي براحتي...
وأطب...سكاتي يكون حكمة...
أقعد...ألعب هنا ع البسطة...
لا...ولا بلاش....تيجي القطة..
وتخضني....وانا كدة كدة
مش ناقصة....
 مش حاسة اني خلاص بردانة...
ومجرد مرهقة...نعسانة...
يوم الشغل طويل...ومنيل...
وعليه بردو خلاص...هتصبح....
وانا جوة التوكتوك بتمرجح....

5 ديسمبر 2014

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

عربية أتاري...

كنوز مدفونة: صياد الطيور - جورج وسوف "الجزء التاني"

نادية الجندي....سور الصين العظيم..!