العقل....

انا بامشي زي الراجل، باكل زي الراجل، بجحش ف الصوت زي الراجل.....بابص للرجالة زي ما يكون راجل بيبص لست، بافكر ف الجنس زي الراجل، مبحبش أبان جاهلة قدام نفسي، بالبس اللي يعجبني، ولو ملقتش حاجة موجودة هلبس نفس الحاجة تلاتين مرة قشطة....

عمر ما مرة حد قالي انا باحبك، ولا انا أصلا باحبني، عشت سنين طويلة متقوقعة علي نفسي، ومنطوية فشخ، ومبكلمش حد، حبيت واحد من طرف واحد، والموضوع انتهي بعد ما اتفشخت نفسيا، محبتش تاني، كلها كانت اعجابات وأحيانا اعجابات غير بريئة، دايما كنت بنفسن من صحابي الي بيحبو أو عاشو قصص حب، باحس اني عندي جاب ف الموضوع ده جدا، انا تخينة، ويجوز ده يكون السبب اني محدش عبرني ولا حتي لمحلي اني عاجباه...انا مبعجبش حد...

كنت بتكسف لو حد شتم قدامي، وكنت بتدايق وأحمر واتقهر، وواحدة واحدة بقيت قاموس شتايم، قاموس بمعني الكلمة، مبقتش اتكسف، الحياء شبه اترفع من عندي، اترفع شوية شوية مع الايمان، والأمل.....كل حاجة اترفعت....وباكل بردو عادي، محدش بيفرملني والموضوع قلب معايا بمرض...

زمان لما كنت ف شلة الاتحاد سمعت أغاني انجليزي وأمريكاني عشان أعرف اتكلم معاهم، وسمعت الأغاني، وشرخت لوحدي، قعدت وسط ناس بتتكلم ف الكورة، وبقيت أدور ف الكورة عشان مبقاش جاهلة، قعدت وسط ناس بتتكلم ف الكتب وفشختهم عشان دي لعبتي اصلا، قريت كمية حاجات مهولة بس عادة مبتكلمش عن نفسي، وعادة لما بقابل ناس جديدة ببقي ساكتة لوقت لا بأس به، واللي مش بيعجبني مبتعاملش معاه، وباكرفه ولا بيهزني....

الرجالة عادة بتحب الأنثي الجاهلة، اللي تحسسهم انهم عباقرة ولامعين وجابو ديك أم الديب من ديله، للأسف انا دايما مش كدة، دايما بناطح اللي قدامي، بقصد أو من غير قصد، المفروض الحياة ماتش بينج بونج، ومع كل ده لا بعرف امثل اني جاهلة أو عبيطة، ولا بعتمد علي حد إالا ف اقل القليل، دايما أوطي اعمل الحاجة بنفسي، أجري أخلص ورقي، أشيل الكنبة، أحط المرتبة، أشتري م السوق، أدفع الجمعية، أروح الشغل، أتشقلب ف المواصلات، كل ده لوحدي، أبويا دايما مش هنا، ومعنديش راجل يشيل معايا شنطتي، معنديش راجل يطفي النور ف الأوضة لما أنام، معنديش راجل لما اتزنق ف فلوس استلف منه، وفوق كل ده، معنديش راجل يتصل بيا كل يوم يقولي قافلة تليفونك ليه....

هو وحشني، وحشتني عينيه أوي، بس من قبيل انه مفيش غيره، بحاول أنساه، بحاول اتجاهل الSexual Fantasies بتاعتي، بحاول أعود نفسي علي الوحدة اللي هستمر فيها كتير، وياريتني اعرف اغير قلبي بحتة رخام....

بقصد أو من غير قصد معنديش اصحاب كتير، واللي باحس انه مش بيبادلني نفس الشعور والرابطة القوية بانحيه، نحيت صديقة عمر كانت تعرفني من ثانوي، لأني حسيت اني بطلت أحبها وباعرفها تعود، نحيت صديقة تانية لأني بالنسبة ليها ولا اي بتنجان....وهنحي اللي اتخن من كل ده، لو عمل نفس الحاجة....مبحبش يبقي ليا عزيز ولا حد يبقي نقطة ضعف، بحاول ابقي اقوي من كل حاجة حواليا عشان متكسرش....بحاول متكسرش...


تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

عربية أتاري...

كنوز مدفونة: صياد الطيور - جورج وسوف "الجزء التاني"

نادية الجندي....سور الصين العظيم..!