انا مش بنهار...

انا مش بنهار...
انا قلبي عمار...
أوضة وصالة...
وعفشة مية...
حلمي أتهني..
بلقمة طرية...
وأنام..مرتاح البال..
خالي...
علشان..اتربيت ع الغالي...
وعرفت ان التعليم عدي...
والوقت خلاص...
جل...وولي...
وخلاص انا جاي...
من غير كشكول...
انا ف الأول...
جاي أتسلي...
يمكن آخد فسحة وافراج...
عقلي بيطلب عدم الازعاج...
وسايبني وقاعد...
يتفلي...
انا حضني كبير...
والحضن لمين؟
صحاني..
لقيت الناس نايمين..
وسألني:
"أجيبلك ورد؟"
رفضت...
أنكرت..
نسيت أنا أصلا مين...
السطح براح...
والهوا مرتاح..
وغسيلي بينشف..
ع الهادي...
ودموعي تزود ف عنادي...
وباعيط...
سلطات وزبادي...
مستني أقولك حل صحيح؟
ما بلاش تجريح..!
وانتا اتعودت..
انا قلبي صريح...
من غير تزويق..
من غير تفتيح...
دنا ياماردحت...
وطوحتك...
وباقولك لا...
العند حياة...
زمن الاجابات..
شال وما خلي...
وعلامة أبو راغب..
مات وخلاص...
وحلق شنبه..
وعايش منطاس...
فيا ابن الناس...
لو يوم محتاس...
اسأل قلبك...
وأهو قلبك عنك...
ما اتخلي...
وانا جاي خلاص...
من غير كشكول...
دنا ف الأول...
جاي أتسلي...!

12 مايو 2014

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

عربية أتاري...

كنوز مدفونة: صياد الطيور - جورج وسوف "الجزء التاني"

نادية الجندي....سور الصين العظيم..!