100 علامة إن shong pong هي أغبي واحدة ف مصر - الجزء الثاني.


1-     اني يبقي نفسي أفتح مطعم و مكتبة و سايبر جنب بعض
2-     اني عاوزة أشتري عربية علي الرغم من ان انا أصلا باخاف من السواقة و الكباري و الطرق السريعة
3-     اني أعرف ان طوني قهوجي "مخرج لبناني" سارق كليباته كلها من أفلام أمريكاني استعراضي
4-     اني أضحك بغباوة علي حلقات فريندز و كل الناس اللي حواليا بتستغرب انا باضحك ليه أصلا علي تقل الدم و قلة الأدب دي..=))
5-     اني أبقي قاعدة أذاكر و الأوضة فاضية بس انا متأكدة ان مروان قاعد علي السرير بيكتب أغنية جديدة و كل ما أتدور يكح عشان يكمل كتابة
6-     اني أبقي قاعدة ف الميكروباص و أندمج مع الأغنية و صوتي يعلا و كل الناس تبص علي الهبلة اللي بتغني بصوت عالي
7-     اني أبقي ماشية ف الكلية "بالهيد فون بردو" و حد يقرب مني يلاقيني باغني "انا راجل قوي مش قلة و لا يهمني من ده و لا دي"
8-     ان يبقي مسلسلي المفضل في رمضان "الحاجة زهرة" و البرنامج المفضل هو "بدون رقابة" و الحاجة اللي مش باستحمل أفوتها "فوازير مريام" و اني ما أفتكرش من رمضان نفسو غير "ألبوم مروان خوري اللي مسبتهوش ولا لحظة " و أغاني محمد حماقي اللي كانت مالية الموبايل و خصوصا أغنية متعقد...
9-     ان تبقي أغنيتي المفضلة في وقت م الاوقات بتقول "ضايع مني ازازة المية و موش راضية الطيارة تطير"
10-  اني أغير من واحد شاعر طلع في التليفزيون اسمو "مصطفي ابراهيم"و أرفض أسمعو عشان ميبهتش عليا
11-  اني لما باتكلم جد الناس بتفتكرني باهزر و لما باهزر الناس بتاخد الكلام كلو بجد
12-  اني باغير صورة البروفايل علي الفيس كل تلات تيام و الستاتس كل تلات دقايق
13-  اني أحط ستاتس و مية و عشرين كومنت و انا اللي كاتباهم كلهم
14-  اني أحب الدكتور اللي سحل الدفعة كلها ف الامتحان و يبقي نفسي أطلعلو مكتبو و أشكرو انو هيخليني أشوفو تاني السنة الجاية
15-  اني أبقي شايفة "Winnie the pooh" قليل الأدب عشان موش بيلبس بنطلون
16-  اني أضحك علي افيهات قديمة كنت باكتبها علي الهوامش في كشكول المحاضرات
17-  اني باتدايق من أغنية مروان خوري بيقول فيها "تم النصيب و صارلي عمر ناطر"..طالع بيتجوز ابن المتدايقة و تبقي الأغنية بتدايقني و بردو أحطها علي الموبايل و أسمعها عادي...
18-  ان قناتي المفضلة تبقي "مزيكا و زووم (عشان أغاني تامر) و ميلودي و روتانا (عشان باقي المغنيين)"
19-  اني ميعجبنيش كليب اتصور لأي مغني و تبقي ليا رؤية تانية و أبقي متأكدة ان انا أحسن من المخرج
20-  اني أحزن لرحيل الدكتور مصطفي محمود بأني أقرا كل الكتب اللي مكنتش قريتها و هو عايش..
21-  ان أكتر أغنية بتسمع مع الناس لصابر هي "ع اللي جري" أبقي باكرهها و ان الأغاني اللي باحبها يبقي هو متبري منها...
22-  ان فيه أغنية لصابر كل ما تبتدي أقفلها و أسمع وراها أغنية معينة لخالد سليم و لحد دلوقتي عمري ما عرفت أغنية صابر دي بتقول ايه أصلا
23-  اني أكره أغاني وائل جسار بتاعة "نبيل خلف و وليد سعد و أبقي حاطة الشريط في الريسايكل بين"
24-  اني أكره مرات بلال فضل لمجرد انها مراته
25-  اني أروح ألف حوالين البيت اللي بلال فضل كان ساكن فيه أيام الكلية في شارع المحطة ف الجيزة

تعليقات

إرسال تعليق

تعليقك يسعدني..يا أفندم!

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

عربية أتاري...

كنوز مدفونة: صياد الطيور - جورج وسوف "الجزء التاني"

نادية الجندي....سور الصين العظيم..!