عملتي ايه النهاردة يا زفتة؟؟

كل يوم قبل ما أنام...لأ"مش أغنية أبو الليف"..باسأل نفسي سؤال.....عملتي ايه النهاردة يا زفتة....
طبعا لغض النظر عن اللغة السوقية اللي باتكلم بيها مع نفسي....زفتة و قطرانة...
السؤال ده مهم جدا بالنسبة لي....لأني باعرف انا عملت ايه النهاردة...من الخطة بتاعت كل يوم.....
طبعا اجابة السؤال ده....مش بتتجاوب كل يوم....
انا مخنوقة يا جماعة...علشان مش عارفة أذاكر.... و لا عارفة أعمل حاجة
مخنوقة علشان سارقة نت من حد مجهول....و بادون من النت المسروق ده.....
و علشان كدة ربنا مش هيكرمني....و لا حد هييعبر البلوج ده....و لا أي بطيخ.....
شبح الفشل ف حياتي بيطاردني.....انا تعبانة نفسيا بصراحة....و اللي هيقوللي هدي أعصابك... و روّقي....و خليكي ريلاكس...هحدفه باللاب....
انا كنت هاموت و أجيب لاب توب... و آديني جبته... و كنت هاموت و أعدي من سنة تانية و عديت....حياتي كلها أحلام مؤجلة.....
ايه الاكتئاب ده بس.....
انا عاهدت نفسي ما أكتبش الاكتئاب علي الملأ كدة....
و بطلت أكتئب قدام الناس أصلا....
بس احساس اللي القبيلة رمته من ع الجمل ف الصحرا كدة و هما مكملين......وحش...
و انا بصراحة....مش لاقية حد أشتكليه
لأني و بكل نجاح.....دمرت كل الناس اللي ممكن أشتكيلهم...
آخرهم...واحد باكلمه من تلات سنين
عمري ما شفته...و عمري ما عرفته... و عمري ما قلتله أي حاجة زيادة عن الحدود اللي انا راسماهالو
بس هو مجرد اني عرفت....انو بيشرب مخدرات... و بيضرب ترامادول....بغض النظر عن انو كان خاطب و كدة...
بس انا بصراحة قرفت و خفت...انا مش باعرف الا ناس محترمة... و الدنيا مش هتخلص....لو انا بطلت أشتكي للكائن الحي الغريب ده......انا مش ندمانة...كل تقدم أو نصر لازم يبقي ليه خساير ......بس انا محبطة بصراحة......
محبطة....
حد عنده وصفة تضيع الاحباط؟؟؟


"امبارح كنت  باكتب قصيدة و كتبت عليها التاريخ 30 نوفمبر مع انه كان واحد اتناشر"


يخرب بيت مخي.....
يللا..أشوفكم بعدين

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

عربية أتاري...

كنوز مدفونة: صياد الطيور - جورج وسوف "الجزء التاني"

نادية الجندي....سور الصين العظيم..!